Socjologia produktu jest prosta: klient kupuje to, co mu się pozytywnie kojarzy, co zna z reklamy lub przekazu medialnego lub co zwyczajnie rzuca się w oczy. Dlatego już nie tylko czołowe firmy, ale również mniejsze podmioty na rynku starają się o to, aby ich logo było rozpoznawalne i wyróżniało się wśród konkurencji.
Wizualizacja marki
Odpowiednio dopasowane logo dla firm to połowa marketingowego sukcesu, ponieważ widoczny, rozpoznawalny i wizualnie estetyczny znak graficzny o wiele łatwiej zakorzeni się w świadomości potencjalnych klientów. Inne korzyści płynące z posiadanego loga to między innymi:
– zaznaczenie unikalności marki, firmy, przedsiębiorstwa na arenie biznesowej
– wyodrębnienie się spośród konkurencji poprzez indywidualną identyfikację stylu
– lepszy i szerszy zasięg marketingowy
– możliwość wykorzystania loga jako efektu wizualnego w kampaniach reklamowych lub do komunikacji z klientami
– podniesienie prestiżu firmy
Dodatkowo logo dla firm to swoiste zabezpieczenie przed wszelkiego rodzaju kradzieżami gospodarczymi: produkty oznaczone logiem kojarzą się klientom i odbiorcom jako lepsze, warte zaufania i sprawdzone w przeciwieństwie do sprowadzanych zza granicy podróbek.
Logo dla wszystkich
Co ważne, identyfikacja wizualna firmy nie ma absolutnie żadnych ograniczeń. Logo mogą stosować zarówno międzynarodowi gracze, jak i jednoosobowe przedsiębiorstwa, które aspirują do zdobywania jak największej części lokalnego oraz krajowego rynku. Firmowe loga sprawdzają się również w każdej branży, od zwykłego sklepu przemysłowego, przez apteki kancelarie, po ogromne zakładu produkcyjne.