Bielizna to dyskusyjna część ubioru. Można zastanawiać się, czy ważniejsza jest wygoda czy wygląd naszego spodniego okrycia. Lepiej kupować bieliznę tańszą czy droższą? Czy biustonosze i skarpety są po to, by je eksponować?
Skarpety – praktyczna czy ozdobna rola?
W ostatnich miesiącach skarpety otrzymują drugą szansę i stają się coraz ważniejszym elementem stroju. Każdy producent skarpet dba, by były funkcjonalne i nie niszczyły się szybko. Nie każdy jednak czyni z nich dekoracyjny dodatek. Krążą plotki, że kilkadziesiąt lat temu noszono białe skarpety do sandałów. Traktowane jest to jako wielka wpadka modowa. Tymczasem ostatnio, szczególnie za granicą, skarpety wracają do mody i stają się ładnym wykończeniem stroju. Mowa o skarpetach kolorowych, w fikuśne wzory.
Szwedzka firma Happy Socks podbiła zagraniczny rynek swoją ideą barwnych skarpet. W kropki, tęczowe paski, cętki, trójwymiarowe trójkąty, kreski, kwiatki. Owy trend przecieka i do Polski, a znane sklepy odzieżowe rywalizują ze szwedzkim koncernem konkurencyjnymi wzorami.
Jak nosić skarpety?
Producent skarpet informuje, jak należy troszczyć się o bieliznę, w jakiej temperaturze ją prać. Nie mówi jednak, jaki do czego powinno się nosić skarpety. Jeśli mowa o tych kolorowych, popularnych… można je nosić do wszystkiego. Stanowią świetne uzupełnienie do spodni sięgających kostki oraz butów typu oxford. Za granicą modelki zakładają je do sukienek i spódnic. Można dobierać do nich kolorystycznie marynarki, blazery, kamizelki czy biżuterię. Ważne jedynie, by były dobrej jakości i o ładnych wzorach, których pozazdrości każdy. Dalszymi siostrami skarpet są pończochy, rajstopy i zakolanówki. One też są popularne. W ich przypadku przeważają stonowane kolory oraz dyskretne wzorki, np. koronka.
Skarpety wydają się niepozorną częścią stroju. Utarło się, że bielizna nie gra wielkiej roli w całości ubioru. Jest z reguły niewidoczna, zakryta przez partię materiału. Nastały konkurencyjne czasy, które wpływają dobrze na estetykę ubrań. Żaden producent skarpet nie pozwoli, by jego produkty były niedobrej jakości i niemodne – chyba, że tworzy funkcjonalne, jednokolorowe (najczęściej czarne lub białe) skarpety. Takie również są potrzebne, lecz nie opłaca się afiszować z nimi tak jak z barwnymi.